Wednesday, April 15, 2015

Mencari Punca Penyakit Vs Merawat Penyakit?

sebagai seorang perawat, soalan sebegini tidak pernah lekang.

Antara mencari penawar, ada cari punca


Semalam seorang pemuda dalam lingkungan 30an berbadan tegap, datang berjumpa dengan rekemen seorang kawan.

Dengan sedikit pengalaman dan ilmu, saya boleh rasakan sintom-sintomnya..

  • darah keluar waktu pagi
  • tidak boleh kerja kuat, jika tidak akan pitam
  • sendi sakit dan mencucuk
  • batuk yang sentiasa berulang
  • demam / badan dedor pada waktu senja
  • doktor tidak dapat kesan penyakit

pendek cerita, maka rawatan diberikan.

persoalan pesakit
apakah punca penyakit?

macamana nak jawab?
kalau jujur, kita dah langgar etika
nak tipu, tidak jujur

maka nak tak nak ,terpaksalah bermuslihat
menjawab dengan tergantung
atau menjawab dengan persoalan





1 comment:

  1. SAYA SEKELUARGA INGIN MENGUCAPKAN BANYAK TERIMAH KASIH KEPADA AKI NAWE BERKAT BANTUANNNYA SEMUA HUTANG HUTANG SAYA SUDAH PADA LUNAS SEMUA BAHKAN SEKARAN SAYA SUDAH BISA BUKA TOKO SENDIRI,ITU SEMUA ATAS BANTUAN AKI YG TELAH MEMBERIKAN ANKA JITUNYA KEPADA SAYA DAN ALHAMDULILLAH ITU BENER2 TERBUKTI TEMBUS..BAGI ANDA YG INGIN SEPERTI SAYA DAN YANG SANGAT MEMERLUKAN ANGKA RITUAL 2D 3D 4D YANG DIJAMIN 100% TEMBUS SILAHKAN HUBUNGI AKI NAWE DI 085-218-379-259

    ReplyDelete